Rehabilitační centrum

Rehabilitační centrum

REHABILITAČNÍ CENTRUM ROSKA České Budějovice  -  JSME TU, ABYCHOM POMÁHALI PACIENTŮM S ROZTROUŠENOU SKLERÓZOU


Ať jste se svoji diagnózu dozvěděli nedávno a nevíte co od ní čekat nebo s ní žijete již léta a  přesně víte jak se chovat, aby Vás co nejméně omezovala, pro VÁS VŠECHNY jsme tu, abyste na ní nebyli sami.

Proč se obrátit právě na nás? Protože víme jak se cítíte.  S  “ereskou” má většina z nás totiž osobní zkušenost. Prožíváme nebo jsme si prožili většinu stavů, které cítíte Vy. Vždy si na Vaše trápení uděláme čas. Poradíme se zdravotními i sociálními problémy. 

Rehabilitační centrum ROSKA - jedinečná příležitost pro udržení dobré fyzické i psychické kondice, což je první předpoklad pro zvládání atak onemocnění.  Využijte individuální hodiny s fyzioterapeutkou nebo osobní trenérkou. Vyzkoušejte pro RS doporučované kruhové tréninky, skupinové lekce jógy, rekondičního cvičení. 

Nepořádáme přeplněné skupinové lekce. Naše skupinové lekce probíhají v maximálním počtu 6-8 osob z toho důvodu, aby každý z Vás byl pod dohledem fyzioterapeutky a cviky byly prováděny správně. Jste začátečník a máte strach, že skupinovou lekci nezvládnete? U nás se bát nemusíte! Cvičení podle Vás přizpůsobíme a vše vysvětlíme. Není nic jednoduššího, než si vyzkoušet lekci u nás na vlastní kůži - stačí se rezervovat.

Rozvrh hodin

Aktuální rozvrh cvičebních lekcí

Kruhový trénink
  • Jde o komplexní cvičební program, který zahrnuje prvky kardiovaskulárního a silového cvičení zároveň. Posiluje svaly, zpevňuje tělo, zrychluje metabolismus, spaluje tuky a pomáhá snižovat váhu. Během cvičební lekce se v kruhu přesouváte z jednoho stanoviště na druhé a to v pravidelných intervalech. Lekce je zakončena závěrečným protažením.

Při kondičně silovém cvičení procvičíte celé tělo během 50 minut pod vedením trenérky. Tento trénink je vhodný, jak na spalování tuků, tak na posílení těla. Na tomto tréninku se naučíte jak efektivně využívat váhu svého těla a ukážeme vám, jak správně a hlavně zábavně používat cvičební pomůcky jako jsou např. bosu, overball, flexibar, TRX,apod.

Proč právě kruhový trénink?

  • kombinace aerobního a silového cvičení

  • zpevnění celého těla

Jóga/Power jóga

Power joga je komplexní cvičení pro tělo i ducha. Vedle fyzické náročnosti dává prostor i ke krátkému zastavení a vnímání vlastní energie. Cvičení vychází z klasické jógy, používá dynamické sestavy a rovnovážné a silové pozice. Díky zapojování rovnovážných poloh a pozic jsou posilovány i drobné svaly, které se v průběhu dne do pohybu téměř nezapojují. Cvičení vede ke správnému držení těla a odstranění problémů vzniklých z nesprávných stereotypů.

Proč právě jóga/powerjóga/dancejóga?

  • zlepšuje fyzickou kondici

  • odstraňuje problémy se zády

  • odbourává každodenní stres a uklidňuje nervový systém

  • rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů

  • odstraňuje nadměrné svalové napětí

  • dodává tělu energii 

Zdravotní cvičení

Zdravotní cvičení - toto cvičení je vhodné úplně pro všechny. Je ideální kompenzací pro dnešní hektický styl života, sedavé zaměstnání, přetížení bederní, hrudní i krční páteře.Každá lekce je jiná. Někdy se zaměříme na určitý problém, kterým se budeme zabývat celou hodinu, jindy bude lekce zaměřena na celé tělo. Cvičíme pod vedením zkušené trenérky, která cviky individuálně upravuje 

Proč právě zdravotní cvičení?

  • pomalejší cvičení s důrazem na techniku 

  • pod dohledem zkušené trenérky

  • individuální přístup

  •  prevence a úleva od bolesti zad

  •  správné držení těla i nácvik správného dýchání

  •  využití správného nastavení těla i v běžném životě

  •  správné zapojení svalů a svalových skupin

  •  cvičení s vlastní vahou i pomůckami

  •  protažení a uvolnění těla

Spirální stabilizace páteře

Spirální stabilizace páteře – SPS (též spirální stabilizace páteře, SM systém, Stabilizace a mobilizace páteře - SMS) je metoda cvičení vyvinutá českým lékařem Richardem Smíškem. Metoda stabilizuje a mobilizuje páteř,  je založena na procvičování dlouhých svalových řetězců ve tvaru spirál, které protahují páteř směrem vzhůru a vyrovnávají ji do centrální osy. Integruje posilování, protahování a nácvik koordinace pohybu. Cvičení slouží k prevenci a léčbě problémů s páteří, například výhřezu meziobratlové ploténky. 

Základní pomůckou při cvičení je elastické lano. 

Proč právě spirální stabilizace?

  • cvičení pro páteř
  • cvičení pro kardiovaskulární trénink
  • cvičení aktivní relaxaci, prevence přetížení stresem, únavové stavy
  • kondice, zrychlení běhu
  • regenerace po sportovních výkonech
  • prevence a kompenzace jednostranného přetížení sportem
  • léčba sportovních úrazů a přetížení